Plan działania na rzecz poprawy dostępności
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez
Urząd Gminy Manowo na lata 2021-2024
Lp. |
Analiza |
Zakres działania |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
I .Dostępność architektoniczna |
||||
1. |
Miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej usytuowane w znacznej odległości od wejścia głównego urzędu. |
a) zmiana lokalizacji miejsca postojowego na miejsce położone w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia głównego do budynku, b) poprawa stanu nawierzchni, prawidłowe oznaczenie stanowiska znakami poziomymi i pionowymi. |
2022-2023 |
Stanowisko ds. dróg gminnych, Koordynator ds. dostępności |
2. |
Wejście do budynku wyposażone w podjazd. Drzwi wejściowe nieautomatyczne, brak dzwonka przywołującego, zbyt mała powierzchnia manewrowa, próg. |
|
2022 -2023 |
Stanowisko ds. inwestycji, Koordynator ds. dostępności |
3. |
Schody wewnętrzne nie posiadają prawidłowego oznakowania taśmami kontrastującymi, brak platformy na parterze umożliwiającej dostanie się osobie niepełnosprawnej do toalety. Brak podnośnika/windy umożliwiającej dostanie się na piętro budynku. Na poręczach brak oznaczenia w języku Braille’a. |
|
2022-2024 |
Koordynator ds. dostępności Stanowisko ds. inwestycji |
4. |
W przedsionku znajduje się tablica informacyjna ułatwiająca odnalezienie właściwego pomieszczenia. Brak rozkładu pomieszczeń w innej formie niż wizualna. Poszczególne pomieszczenia oznaczone jedynie wizualnie. |
a) montaż tabliczek informujących o funkcji pomieszczenia w formie dotykowej (np. alfabet Braille’a, wypukła czcionka) lub głosowej, b) plan rozkładu pomieszczeń w formie dotykowej lub głosowej np. tyflomapa, c) montaż tabliczek kierunkowych. |
2022-2023 |
Stanowisko ds. kancelaryjnych Koordynator ds. dostępności |
5. |
W budynku jest zapewniony dostęp osobom niepełnosprawnym korzystającym z psa asystującego. Brak instrukcji postępowania przez pracowników w tym zakresie. Brak oznaczenia w postaci piktogramu. |
|
2022 |
Koordynator ds. dostępności |
6. |
Brak planu ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami . |
a) opracowanie planu ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami, b) przeprowadzenie szkolenia z zakresu ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.
|
2022 |
Stanowisko ds. obronności i zarządzania kryzysowego |
II. Dostępność cyfrowa |
||||
1. |
Deklaracje dostępności publikowane na stronach internetowych www.bip.manowo.pl, www.manowo.pl, www.rada.manowo.pl i www.eboi.manowo.pl
|
a) przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności publikowanych na stronach BIP i manowo.pl, b) bieżąca aktualizacja deklaracji dostępności w przypadku, gdy strona internetowa podlega zmianom mogącym mieć wpływ na jej dostępność.
|
|
Informatyk
|
2. |
Strony internetowe częściowo spełniają wymagania określone w standardzie WCAG 2.1. |
Dostosowanie w pełni stron do wymagań WCAG 2.1
|
Do 2024r. |
Informatyk |
III. Dostępność informacyjno - komunikacyjna |
||||
1. |
Brak urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. |
a) zakup pętli indukcyjnej stacjonarnej lub przenośnej, b) oznaczenie za pomocą piktogramu.
|
2022-2023 |
Koordynator ds. dostępności, Stanowisko ds. inwestycji gminnych |
2. |
Brak informacji na stronach internetowych dotyczącej zakresu działalności Urzędu w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania.
|
a) opracowanie tekstu dot. zakresu działalności Urzędu w postaci: elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania, b) przeanalizowanie sprawy dostępu do kart usług na stronie internetowej. Ewentualne uproszczenie dostępu.
|
2021-2022 |
Informatyk, Koordynator ds. dostępności |
3. |
Na stronie BIP urzędu znajduje się informacja o możliwości kontaktu z Koordynatorem ds. dostępności za pomocą telefonu stacjonarnego oraz poczty e-mail. |
Publikacja na stronie internetowej informacji o możliwości kontaktu za pomocą sms, mms, , komunikatorów internetowych (np.Whatsapp) z Koordynatorem ds. dostępności. |
2021-2022 |
Koordynator ds. dostępności, Informatyk |
4. |
Brak na BIP urzędu wzoru wniosku dla osoby ze szczególnymi potrzebami, który ułatwiłby komunikację z Urzędem w formie określonej we wniosku.
|
a) opracowanie formularza wniosku o zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami komunikacji z Urzędem, b) udostępnienie wniosku w Biuletynie Informacji Publicznej.
|
Do 31 października 2021r. |
Koordynator ds. dostępności, Informatyk |
Opracowała:
Dorota Zwiefka
Koordynator ds. dostępności
Akceptuję:
Wójt Gminy Manowo
Roman Kłosowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Dorota Zwiefka Data wytworzenia:
29 wrz 2021
Osoba dodająca informacje
Mariusz Pokutycki Data publikacji:
29 wrz 2021, godz. 14:34
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Pokutycki Data aktualizacji:
29 wrz 2021, godz. 14:47